Vast bureau

Klik op de knop 'Agenda en notulen vanaf 1 juli 2021' om via de kalender naar de verslagen door te klikken.
 
Het college van burgemeester en schepenen omvat de burgemeester, vier schepenen waaronder de voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst, en de algemeen directeur.
 
De gemeenteraad kiest de schepenen uit de eigen raadsleden.
De raad voor maatschappelijk welzijn kiest uit zijn leden een voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst.
 
Het college van burgemeester en schepenen kan je het dagelijks bestuur van de gemeente of het ‘uitvoerend’ orgaan van de gemeenteraad noemen.
 
Sinds 1 januari 2019 functioneert het vast bureau als verplicht uitvoerend orgaan binnen het OCMW.
Het is samengesteld uit identiek dezelfde personen als het college van burgemeester en schepenen en heeft gelijklopende bevoegdheden voor wat betreft het OCMW.

Het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau vergadert wekelijks op woensdag (met uitzondering van de week van 21 juli en tussen 24 december en 3 januari).
Deze vergaderingen zijn niet openbaar.
De reglementen en verordeningen en de lijsten met besluiten (met een beknopte omschrijving) van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau  zijn raadpleegbaar op deze website.

De schepenen en leden van het vast bureau hebben geen aparte bevoegdheid, maar nemen gezamenlijke beslissingen. Er is wel een onderlinge taakverdeling.

Luc Derudder, burgemeester, is voorzitter van het college van burgemeester en schepenen en tegelijkertijd voorzitter van het vast bureau.

Contact

Adres
Ernest Brengierstraat 6 , 8780 Oostrozebeke
Tel.
056 67 11 19
secretariaat@oostrozebeke.be

Openingsuren

Op afspraak van maandag t.e.m. vrijdag.